söndag 21 mars 2010


kolla här vilket muntert gäng
de kom hem till mig med spex
Clara, Eli, Pat, Kat - frukosthäng
japp jag fyllde tjugosex

sällan har jag blivit så uppvaktad
croissants, muffins, tårta och bubbel
rörd över att vara så väl betraktad
bortblåsta var alla trubbel

och de hade med sig ett jättepaket
rockband beatles OMG är det sant??
katja stod och glodde som ett staket
inspekterade presenten nogagrant

Toffer och Mattis slöt upp söta och rara
efter systemet och skaffat mer bubbel
supergruppen skulle nu till södertälje fara
tom tits var målet och vi var dubbeltrubbel

kolla vad coola bilder jag tog
tom tits var heeelt crazy
en och en halv timme var tid nog
vi var allt annat än lazy

sen blev det hård fight
vinnaren var den som lyckas tänka minst
toffer hade tränat all night
men clara tog ifrån honom hans vinst

hemma igen och med massor av öl
blodet pumpade i min aorta
rockband, trummor, gitarr och bröl
till middag blev det PIZZATÅRTA

sen ut på krogen där ölen var grön
st:patricks day firades som på irland
stämning på topp, full och skön
spelade munspel med pubens husband

jag hade en fantastisk dag
och den blev bättre ju längre den led
att jag har sådana vänner på mitt lag
är något jag stolt skryter med

Inga kommentarer: