fredag 6 maj 2011

Du är inbjuden till SPX!

Det var knappt att jag trodde den här dagen skulle komma, MEN.. den är färdig! ABC of Misery som jag påbörjade för nästan exakt ett år sedan är klar en dag innan Small Press Xpo 2011 drar igång. När jag gjorde de första bilderna var det utan ett riktigt mål i sikte, det enda jag visste var att jag ville skriva verser som rimmade och sitta uppe om nätterna och rita massa små svarta streck. Snart därefter skrev jag ut ett helt manus och fick ändra några av de tidigaste bilderna och rimmen för att de skulle passa in i historien (så vissa av bilderna jag visat tidigare här på bloggen är alltså inte med).
Berättelsen handlar om en pojke som växer upp under svåra omständigheter. Och det blir inte ljusare ju längre bak i alfabetet man kommer. Det är inte muntert, men det är fint, lite gulligt och rimmen är roliga ibland.

SÅ, med det sagt är du varmt välkommen att komma förbi kulturhuset i helgen 7-8 maj och säga hej, bläddra i boken som i dagsläget endast existerar i en ytterst begränsad upplaga på 19 ex (och kan bli din för det exklusiva SPX-priset 100kr) och på alla andra fina små trycksaker som kommer att säljas vid vårt bord (Patrick, Elliot och jag). Kom! kom! kom!

Inga kommentarer: